Whitepaper Graydon - Customer scoring: de kortste weg naar betere rentabiliteit

Customer scoring: de kortste weg naar betere rentabiliteit

Groepeer uw klanten en prospects en detecteer nieuwe kansen.

Scheert u elke klant of prospect over dezelfde kam? Nee toch? Customer scoring is een eerste aanzet om uw zakenrelaties in te delen in verschillende categorieën. Aan elke categorie koppelt u vervolgens passende procedures, zodat elk type een gepaste benadering krijgt.

Download whitepaper

Bij customer scoring worden klanten (en prospects) op basis van bepaalde criteria verdeeld in verschillende categorieën. Daar koppelt u vervolgens aangepaste procedures aan vast. Het zorgt voor een gepaste en uniforme benadering van elke klantengroep. Elke creditmanager, maar ook sales en marketing, zou zich moeten verdiepen in customer scoring. Het verhoogt namelijk snel de efficiëntie en de rentabiliteit van uw onderneming. Ga er vandaag nog mee aan de slag.

In deze whitepaper leest u meer over:

  • Het belang van customer scoring
  • De voordelen van customer scoring
  • Een concreet stappenplan naar customer scoring
Andere Whitepapers