Graydon Analytics Scores Analysis

De activiteitscore

Richt u tot bedrijven die écht economisch actief zijn.

In tijden van GDPR en uitpuilende mailboxen grijpen veel bedrijven terug naar de klassieke postmailing. Maar dat is best een kostelijke zaak. Tenzij u op basis van de activiteitscore de efficiëntie en de conversie van uw campagnes gevoelig kunt optrekken natuurlijk.

Bekijk de video: Alles wat u moet weten over de activiteitscore

De activiteitscore, een score van 0 tot 10, meet voor elk Belgisch bedrijf in hoeverre het activiteit ontwikkelt. Hoe lager de score, hoe kleiner de kans dat een bedrijf ook werkelijk economisch actief is. Ook al staat het dan als actief geregistreerd bij de KBO. Maar waarom zou u tijd, geld en energie besteden aan bedrijven die weinig of helemaal geen economische activiteit ontplooien? De kans dat u daar wat verkoopt, is erg klein. Verloren moeite dus. De tijd, het geld en de energie investeert u beter in andere bedrijven.

Initieel voor rechtbanken

Initieel werd de activiteitscore ontwikkeld voor de rechtbanken. Er is namelijk een duidelijk verband tussen enerzijds bedrijven die weinig of niet actief zijn en allerlei vormen van fraude anderzijds. Rechtbanken gebruiken de score dus om spookbedrijven op te sporen en fraude tegen te gaan. Wilt u het risico lopen om op een frauduleus bedrijf te stoten?

Doelgroep afbakenen

Maar de activiteitscore is ook erg handig om uw doelgroep beter af te bakenen. Van alle vennootschappen in België zijn er zo’n 61% écht actief. Bij éénmanszaken ligt dat op 28%. U doet er dan ook goed aan om u in eerste instantie – op basis van de activiteitscore – tot dit gedeelte van het ondernemerslandschap te richten.

Bedrijven die niet economisch actief zijn, kunt u beter uitsluiten. Reken maar uit wat u dit zal opleveren als u brochures, kaartjes of catalogi verstuurt, die u vervolgens ook nog eens telefonisch wilt opvolgen.

Altijd winst

Dat betekent dat uw database minder groot zal zijn, maar de kwaliteit ervan zal vele malen hoger liggen. U zult trouwens ook minder geld moeten uitgeven om uw kleinere database te onderhouden. Altijd winst dus: minder kosten, een betere selectie, hogere conversie. Meer succes met uw campagnes.

Meer weten? Vul het formulier in, dan neemt één van onze specialisten meteen contact met u op.

Vul uw gegevens in

Snel en efficiënt beslissen op basis van eenvoudig te interpreteren scores.

Uit data valt een schat aan informatie te halen. Het komt erop aan de relevante data te verzamelen, te combineren, te analyseren en vervolgens om te zetten naar waardevolle inzichten. Bij voorkeur in de vorm van een eenvoudig te interpreteren score, die het mogelijk maakt om snelle en efficiënte beslissingen te nemen.

Integraties

Graydon beschikt over een enorme database met bedrijfsinformatie en (voorspellende) scores. Alle gegevens kunnen via API's ontsloten worden in uw eigen systemen. Eenmaal gekoppeld, hebben alle afdelingen binnen uw bedrijf meteen toegang tot de meest recente data. Kortom, met de API’s van Graydon integreert u snel en eenvoudig bedrijfsgegevens en scores in de systemen en de applicaties waar u vertrouwd mee bent.