Studie Graydon - Brancheonderzoek: marketing en sales in de financiële sector

Brancheonderzoek: marketing en sales in de financiële sector

Meerderheid financiële dienstverleners verwacht omzetstijging van meer dan 20%.

Dat de meerderheid van de financiële dienstverleners een omzetstijging verwacht, is mooi. Dat 10% van hen een stijging verwacht van meer dan 20%, is nog mooier. In het onderzoek geven de ondervraagden aan dat ze dit onder meer willen doen via de verbetering van marketing- en salesacties en via de optimalisatie van het productaanbod en de marktbenadering. 

Download studie

Klanttevredenheid, service en kwaliteit

Deze sector focust zich dus duidelijk op klanttevredenheid, service en kwaliteit. Om de omzetgroei te realiseren, wil de sector van de financiële dienstverlening investeren in CRM, het optimaliseren van campagnes, website en de database. Ook investeert de sector in e-mail marketing, online
marketing en de organisatie van events. Op de klassieke direct mailing wordt relatief weinig ingezet, wat jammer is. Hier liggen vandaag voor veel bedrijven toch nog heel wat kansen.

Marktsituatie financiële sector:

Uit het brancheonderzoek naar de marktsituatie in de financiële sector blijkt verder dat:

  • 61% van de financiële dienstverleners een omzetstijging verwacht
  • 33% van de financiële dienstverleners kansen ziet op de internationale markt
  • Online en content marketing in de financiële sector aan populariteit winnen
Andere Studies